loading...

مجله تفریحی پلمس

بازدید : 211552

خایه گوسفند

خایه به بیضه گوسفند یا گاو گفته می‌شود. دنبلان (خایه) غده‌ای سفید و پر چربی است که وزن آن به ۱۰۰ گرم می‌رسد. در خاورمیانه و کشورهای مدیترانه‌ای دنبلان را به عنوان خوراک تهیه می‌کنند. در کشورهای دیگر دنبلان گاو پرطرفدار است.

 

 

خایه گوسفند

خایه به بیضه گوسفند یا گاو گفته می‌شود. دنبلان (خایه) غده‌ای سفید و پر چربی است که وزن آن به ۱۰۰ گرم می‌رسد. در خاورمیانه و کشورهای مدیترانه‌ای دنبلان را به عنوان خوراک تهیه می‌کنند. در کشورهای دیگر دنبلان گاو پرطرفدار است.

 

خواص خایه گوسفند

خوردن دنبلان از نظر شرعی حرام است و از نظر پزشکی هیچ گونه خاصیت دارویی در زمینه ای که شما انتظار دارید، ندارد (برخلاف آنچه در بین مردم رایج است) یعنی با خوردن دنبلان کلیه مواد آندروژنی تشکیل دهنده آن در معده و روده هضم و به مولکول های ساده اولیه شکسته می شود و سپس وارد خون می شود و مانند سایر مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. به علاوه دارای مواد زائد و آنتی ژن هایی است که به صورت عامل محرک و بیماری زا می تواند در بدن عمل کند و عوارضی را به دنبال داشته باشد که به صورت دقیق و علمی مورد شناسایی قرار نگرفته است.
این را بدانید که اگر دنبلان از نظر پزشکی مفید بود در دنیای غرب پیش از من و شما به آن روی آورده و در کتب مرجع پزشکی از آن به عنوان یک داروی موثر نام می بردند. در حالی که در کتب پزشکی هیچ اثری از استفاده این ماده به عنوان دارو وجود ندارد.
میزان هورمون مردانه به عوامل متعددی شامل عوامل ارثی، محیطی و … بستگی دارد و یک عامل خاص در کم و زیادی آن دخیل نیست. برای افزایش جرأت خود بهتر است بجای درمان دارویی به درمان رفتاری بپردازید و خود را در شرایطی که از آن می ترسید بیشتر قرار دهید. در این صورت آهسته، آهسته ترس از وجود شما رخت خواهد بست و جربزه کافی پیدا خواهید کرد. البته شجاعت یا جربزه نیز به عوامل متعددی از جمله علل خانوادگی بستگی دارد.

پاسخ شرعی به یک سوال

با عرض سلام و خسته نباشید
من شنیده ام که خوردن بیضه گاو و گوسفند کراهت دارد و فرد نمازگذار تا 40 روز نماز و روزه اش مشکل دارد و قبول نیست
حال آنکه از طرف دیگر خوردن بیضه کمر را پر میکند و برای مرد مفید است
لطفا مرا راهنمایی فرمایید

پاسخ: 

با سلام و آرزوي قبولي طاعات و عبادات شما در اين ماه عزيز و سپاس از ارتباط تان با مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
پرسش گر گرامي خوردن بيضه گوسفند و گاو حرام است، پس مكروه نيست. بلكه حرام است و خوردن آن جايز نيست.
ولي اين كه فرد نماز گذار تا 40 روز نمازش قبول نيست، درست نيست و خوردن اين موارد ربطي به نماز ندارد.خوردن بعضي از افراد، نمي تواند حرمت آن را بردارد،مثلا دروغ و غيبت حرام است و اينكه عده قابل توجهي از مردم دروغ مي گويند و غيبت مي كنند باعث نمي شود تا حرمت آن برداشته شود.
و علاوه بر خواصي كه ذكر كرديد (البته اگر از نظر پزشكي ثابت باشد )،حتما داراي اثرات بد ديگري هم هست كه براي اطلاع از آن به سايت هاي پزشكي مراجعه كنيد، در ضمن خداوند حكيم است و خير را در امر حرام قرار نداده است، بهتر است براي پر شدن كمر از غذاهاي مقوي و مفيد ديگر استفاده شود.

درباره اخبار , اجتماعی ,
admin یکشنبه 13 مهر 1393 زمان : 13:32 نظرات (5)
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش
1396/07/12
سلام و عرض ادب،مطالب شما کپی برداری از وبلاگ و سایتهای دیگر هست،لطفا این کارو نکنید یامنبع رو ذکر کنید،اعتبار خودتون و وبلاگتون بالاتر میره اگر این کاررو بکنید.
1396/04/19
چرا چرت و پرت میگید دنبالن عالیه من 1 ماه مصرف کردم هورمون مردونم 2 برابر شده و ریش هم درآوردم .
1394/10/29
بنده به جرات میگم که این حرفها همش مفته 4 سال دوا و دکتر کردم میلیون ها تومن هزینه کردم ولی افاقه نکرد چون در بچه گی کمرم ضربه خورده بود همه پزشک ها مار و جواب کردند که اقا ایراد از شماستو فلان و بهمان .تا اینکه یک بنده خدا که پزشک هک نیست گفت سه ماه هر روز یک عدد دنبلان گوسفند بخور جواب میگیری ما هم که هزار راه رفته بودیم گفتیم اینم روش اوایل خبری نبود بعد 45 روز جواب داد الان 3 تا پسر 2 و 4 و6 ساله عین شیر دارم هر هفته یکبار هم دنبلان میگیرم با اینکه ده سال گذشته اگه حرامه اگه مکروهه چرا آخوندها بیشترین مصرف کننده ها هستند (آمار رو از قصابها یا سلاخ ها بگیرین) به ما که میرسه حرام میشه مثل خاویار و قند روسی تا کی ............................
1394/07/24
سلام کجای قران دنبلان حرام شده فقط یک دلیل منطقی برای حرام بودنش بیارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
1393/07/16
سلام
خوبی؟
چه وب خوشکل و زیبایی داری
میای تبادل لینک؟
خب اول منو با اسم تفریحی و فان لینک کن
و بیا تو قسمت تبادل لینک اتوماتیک اسم سایتتو ثبت کن
مرسی
راستی اومدی نظر یادت نره ها
Shahed_b_br98.ir

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 78
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 120
  • آی پی دیروز : 153
  • بازدید امروز : 287
  • باردید دیروز : 611
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 16
  • بازدید هفته : 1,087
  • بازدید ماه : 3,552
  • بازدید سال : 82,110
  • بازدید کلی : 808,161

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد